HWF werkt met het keteninformatiesysteem (KIS) van Health Connected.
In november gaan we over op een nieuw platform
HealthConnected en Caresharing slaan de handen ineen. Het bestaande platform voor netwerkzorg van Caresharing, C-boards wordt toegevoegd aan het KIS van Health Connected. Daarmee realiseren ze samen een integraal Netwerk Informatie Systeem (NIS). Begin november wordt het gelanceerd en gaan ook wij daarmee werken. Dit betekent een geheel nieuw platform. Hiermee zijn de problemen die zich voordoen in het huidige systeem meteen aangepakt. Kijk eens op de website van Health Connected.
Integraal & regionaal op het nieuwe platform
Patiënten, zorgverleners en instanties komen samen op één platform. Zorgverleners vanuit meerdere disciplines kunnen informatie inzien en aanvullen. Zo kunnen zorgprofessionals, de patiënt en informele zorgverleners goed geïnformeerd en met elkaar samenwerken in een gebruiksvriendelijke omgeving.
Scholingen
Het te lanceren platform beschikt over nieuwe functionaliteiten en ziet er geheel anders uit dan het bestaande KIS. Dat zal wennen zijn. Om je daarin te begeleiden organiseert HWF verschillende soorten scholingen: fysieke lessen, e-learnings en webinars. Kies op Corpio de leermethode die het best aansluit op jouw leerstijl en schrijf je alvast in.
Contact Health Connected
Contactgegevens Health Connected
Algemeen: 085 – 77 33 070
Support: 085 – 77 33 077
Hebt u een algemene vraag? Stuurt u dan een e-mail naar: vasb@urnygupbaarpgrq.ay
Hebt u een vraag voor support? Stuurt u dan een e-mail naar: fhccbeg@urnygupbaarpgrq.ay
Handleidingen
Webinars
Kies hier voor uw specialisme om de Webinar over het werken binnen het KIS terug te kijken:
Handleiding
Uitgelicht
Webinar inclusie en extractiesystematiek
Op 9 en 16 mei heeft Paul Witteman (Health Connected) tweemaal een Webinar verzorgd over inclusie en extractiesystematiek van het Keteninformatiesysteem.
Hierin geeft hij onder andere uitleg over wanneer patiënten binnen de ketens geïncludeerd moeten worden en hoe het KIS hierin kan ondersteunen met het inzichtelijk maken van patiënten waarbij actie is vereist.
Voor de mensen die niet live bij de Webinar aanwezig konden zijn is de Webinar hier terug te kijken.
Heb je naar aanleiding van de Webinar nog vragen? Wij zijn bereikbaar via: cenxgvwxpbafhyrag@ujs.ay
Meest gestelde vragen
Accounts KIS
Voor het aanvragen of blokkeren van een gebruikersaccount binnen het KIS kunt u kiezen uit een van onderstaande formulieren en ingevuld mailen naar: zbetpbbeqvangbe@ujs.ay
Het formulier wordt in behandeling genomen als de mail afkomstig is van een praktijkhouder. Hiermee geeft de praktijkhouder toestemming voor het aanmaken van een account.
Wijzigingsformulier zorgverlener (KIS)
Wijzigingsformulier organisatie
Elk kwartaal ontvangt de praktijk een overzicht van de actieve gebruiksaccounts binnen het KIS.
Consultatie kaderhuisartsen
Binnen het KIS is de mogelijkheid om de kaderhuisartsen van alle ketens te consulteren met een patiëntgebonden vraag. Dit gaat om niet acute vragen.
Handleiding verwijzen en consulteren vanuit HealthConnected KIS
- Kies voor consulteren in plaats van verwijzen
- Let er op dat je de juiste kaderhuisarts selecteert bij het starten van een consultatie (COPD/ DM/ HVZ/ ouderenzorg)
- Wij streven er naar de consultatievraag binnen 1-2 weken te hebben beantwoord
- Hou er rekening mee dat de kaderhuisartsen voornamelijk werkzaam zijn op de dinsdag en dat de consultaties dan ook meestal op dinsdag in behandeling worden genomen.
- Met de consultatie wordt patiëntinformatie uit het HIS, welke van belang is voor de betreffende kaderhuisarts voor het geven van een goed advies, uit het HIS meegestuurd.
De vraagstelling wordt beantwoord met een behandeladvies aan de huisarts/ POH.
Wil je weten welke gegevens worden meegezonden met de consultatie? Documentatie Ketenzorg | AORTA-LSP
Niet patiëntgebonden vragen kun je mailen naar: mbetpbbeqvangbe@ujs.ay
Extracties KIS
Het is HIS afhankelijk hoe vaak er een extractie uit het HIS wordt gemaakt. Let op. Voor een tweetal HISen is het noodzakelijk dat de praktijk hiervoor zelf een handeling uitvoert
Naam HIS | Upload |
CGM huisarts | Wekelijks, in de loop van de week |
Health Connected | Wekelijks, in het weekend |
Medicom | Wekelijks, in het weekend |
Microhis | Handmatige upload door praktijk |
Omnihis | Wekelijks, in de loop van de week |
Promedico ASP | Wekelijks, in de loop van de week |
Promedico VDF | Handmatige upload door praktijk |
Tetrahis | Wekelijks, in de loop van de week |
Hou er rekening mee dat wijzigingen in het HIS pas zichtbaar worden in het KIS na de eerst volgende extractie.
Wij adviseren de praktijken die een handmatige upload moeten doen (Promedico VDF en Microhis) om dit op een vast tijdstip in te plannen bij voorkeur een keer per maand en zeker een keer per kwartaal zodat de ketenzorg op de juiste wijze kan worden uitbetaald.
Patiënt zoeken in het KIS
Ik kan mijn patiënt niet vinden in het KIS?
Zoek de patiënt altijd op via een BSN.
Overzicht patiënten deelname ketenzorg
Overzicht welke patiënten zijn geïncludeerd
Ga naar het KIS
- Klik op tegel ‘oproepen’
- Selecteer juiste keten in de lijst en klik rechts in het scherm op indicatoren
- klik op de tegel: deelname ketenzorg
- Je krijgt een overzicht welke patiënten wel en niet in de keten zijn geïncludeerd
- Boven in het scherm naast alle kwartalen staat een Exel logo, wanneer je hier op klikt wordt het overzicht naar een Exel bestand getransporteerd.
Verwijzen diëtist, GLI, podotherapeut
Verwijzen van een patiënt naar een diëtist, gecombineerde leefstijl interventie of podotherapeut gaat via het KIS.
- De POH of huisarts maakt deze verwijzing
- Patiëntinformatie die voor de betreffende paramedici noodzakelijk is voor behandeling, worden uit het HIS meegestuurd met de verwijzing.
- Handleiding verwijzen en consulteren vanuit HealthConnected KIS
De diëtist, GLI-aanbieder of podotherapeut registeren hun behandeling(en) in het KIS en wordt per edifact bericht naar het HIS terug gestuurd. (let op pedicure behandelingen worden niet in het KIS geregistreerd)
Zonder verwijzing in het KIS kunnen de paramedici niet bij HWF declareren. Daarom is een verwijzing noodzakelijk voordat er een behandeling gestart kan worden.
- Wanneer een patiënt niet langer deelneemt aan een Ketenzorgprogramma zal de verwijzing het eerst volgende kwartaal automatisch gestopt worden. Hiervoor hoeft de POH/HA geen extra handelingen te verrichten. Indien de behandeling door diëtist of podotherapeut voorgezet moet worden zal deze, indien aan de voorwaarden van de verzekeraar is voldaan, door de paramedici bij de zorgverzekeraar gedeclareerd worden.
0229 – 259 373
mbetpbbeqvangbe@ujs.ay