‘De plaatsing liep gesmeerd. De voorbereidende contacten waren efficiënt en erg prettig. Er was wat onduidelijkheid over de aanwezigheid van elektriciteit op de plek waar het wachtkamerscherm moest worden opgehangen. Tijdens de plaatsing van het scherm ontdekten we dat deze verstopt zat achter wat kunstwerken. Dat was een mooie meevaller.
Ook het scherm van de beamer dat daar al hing en overbodig was geworden, hebben ze meteen even voor ons verwijderd. Wij konden daar zelf niet goed bij. Daarin voelen we ons echt ontzorgd.
Na plaatsing draaide de presentatie direct al. Er zijn vooraf dia’s gemaakt in de huisstijl van onze praktijk en Zorgscherm heeft zelf al informatie van onze website gehaald en geplaatst in de presentatie. Dat was fijn.
Het scherm gaat elke werkdag automatisch aan en uit. Daar hoeven we gelukkig niet over na te denken.’Praktijkmanager Fleur Haakman,
Huisartsenpraktijk Kaap Hoorn
‘Nu we het scherm een paar weken hebben, kijken we wat beter naar wat er precies draait en hoe we deze informatie wat beter kunnen laten aansluiten op wat onze patiëntenpopulatie nodig heeft. Al scrollend door de ruime selectie voorlichtingsfilmpjes in de mediatheek, zien we relevant materiaal om toe te voegen aan onze presentatie. Met één klik is het filmpje toegevoegd en draait het mee.
Zo zien we filmpjes over roken, vapen, zwangerschap, tekenbeten en het regelen van de juiste medicijnverklaring voor op vakantie. Dat is handig. Ook de filmpjes speciaal voor laaggeletterden en het borgen van een goede toegang tot de juiste zorg vinden we bruikbaar. Het is fijn om via deze weg je patiënten te kunnen laten weten waar de huisarts wel en waar de huisarts niet voor is. En hen ook meteen de goede route naar elders te kunnen wijzen, zoals bijvoorbeeld de gemeente of de apotheker.
Nu we alle basisinformatie kloppend hebben, denk ik dat we ongeveer één keer per kwartaal kijken naar de inhoud van de presentatie en deze naar behoefte aanpassen. Wat daarbij ook makkelijk is, is dat je van te voren al een start en einddatum van een item in kan voeren en je dus zeker weet dat informatie er ook weer vanaf gaat als het niet meer relevant is. Bijvoorbeeld bij een nieuwbericht over de zomervakantie of de griepprik.’
Huisarts Sonja van Hattem,
Huisartsenpraktijk Kaap Hoorn