HWF werkt met het keten- en netwerkinformatiesysteem (KIS/NIS) van HealthConnected/ ZorgDomein
Keten- en netwerkinformatiesyteem
HealthConnected en ZorgDomein Boards bundelen hun krachten en introduceren een gezamenlijk Netwerkinformatie Systeem (NIS). Dit platform stelt zorgverleners vanuit diverse disciplines in staat om informatie te delen en aan te vullen, waardoor effectieve samenwerking tussen zorgprofessionals, patiënten en informele zorgverleners mogelijk wordt. Het HIS blijft hierbij het bronsysteem.
Wat houdt dit in?
- Per patiënt kunnen verschillende, zorgthema specifieke boards worden aangemaakt. Binnen een board wordt zorgthema-specifieke informatie getoond, zoals episodelijsten, metingen en medicatie, ect. Voor een Board kunnen andere zorgverleners en/of de patiënt worden toevoegen voor multidisciplinaire samenwerking.
- Het HIS fungeert als bronsysteem, waarbij gegevens via extracties worden ingeladen en uitgewisseld.
- Patiëntparticipatie- en monitoring worden bevorderd, waarbij thuismetingen kunnen via het zelfmanagementboard door de patiënt kunnen worden ingevuld. De zorgverlener kan ervoor kiezen deze als meetwaarden naar het HIS te versturen.
- De oproepsystematiek uitgebreider en in een nieuw jasje, waarbij uitkomsten met betrekking tot de Integrale zorg inzichtelijk worden gemaakt. Hierdoor kan worden aangegeven waar cruciale registraties ontbreken.
- Beeldbellen met zorgverleners binnen een board en/of met een patiënt is mogelijk.
- In het vierde kwartaal wordt een financiële applicatie geïntegreerd.
Meer informatie, zie de website van HealthConnected.
Ondersteuning door HealthConnected
Contactgegevens HealthConnected
Heb je een vraag of technische ondersteuning nodig? Neem contact op met HealthConnected:
Telefoon: 085 – 77 33 077
E-mail: fhccbeg@urnygupbaarpgrq.ay
Ook zijn er handleidingen beschikbaar zie: Boards Ketenzorg | Boards (Health) supportpagina (caresharing.eu)
Extracties HIS
Het is HIS afhankelijk hoe vaak er een extractie uit het HIS wordt gemaakt. Let op. Voor een tweetal HISen is het noodzakelijk dat de praktijk hiervoor zelf een handeling uitvoert
Naam HIS | Upload |
CGM huisarts | Wekelijks, in de loop van de week |
HealthConnected | Wekelijks, in het weekend |
Medicom | Wekelijks, in het weekend |
Microhis | Handmatige upload door praktijk |
Omnihis | Wekelijks, in de loop van de week |
Promedico ASP | Wekelijks, in de loop van de week |
Promedico VDF | Handmatige upload door praktijk |
Tetrahis | Wekelijks, in de loop van de week |
Hou er rekening mee dat wijzigingen in het HIS pas zichtbaar worden in het NIS na de eerst volgende extractie.
Wij adviseren de praktijken die een handmatige upload moeten doen (Promedico VDF en Microhis) om dit op een vast tijdstip in te plannen bij voorkeur een keer per maand en zeker een keer per kwartaal zodat de ketenzorg op de juiste wijze kan worden uitbetaald en de oproepen voor fundusscreening niet achterlopen.
Trainingen: werken op het nieuwe platform
E-learning
Er is een E-learning beschikbaar voor:
Let op: voor het maken van de E-learning moet een account worden aangemaakt. Dit is niet hetzelfde account als je Boards-account.
Instructies Boards
- Instructie_aanmaken Boards_account_Huisartsenpraktijk
- Instructie aanmaken Boards account paramedici
- Werkinstructie SSO koppeling HIS-Boards
- Hoe SSO gegevens in het HIS in te stellen
- Handleiding oproepsysteem en funduslijst
Vraag en antwoord werken in cBoards
Boards Ketenzorg | Boards (Health) supportpagina (caresharing.eu)
0229 – 219 401
mbetpbbeqvangbe@ujs.ay